WaRcRaFt-LeGeNd -.-

Player vs Player

04.09.2009 07:33

PVP - ( Player vs Player )

 

 

 

Player versus Player neboli Hráč proti hráči

Jedna z nejkrásnějších možnosti boje ve Warcraftu. Z nejzamavějšich věci u pvp je to, že musíte předpokládat, že hráč stojíci proti vám, bude používat všechny dostupné kouzla a možnosti jenž mu jeho povolání umožnuje. Už proti, nestojí nějaký počítačem řízeny moob(příšera) a neseka do vás bez myšlenkově. U pvp je důležité taktizovat, předpokládat co hráč asi udělá, jaky spell pužije a případně kde jse objeví (rogue, druid).

 

 World PvP

 

 

Hellfire Peninsula

 oto je vhodný horizont pro první světové PvP kde se setkáte se spojenci v Outlandu.

 

Svět PvP v Hellfire Peninsula je středem tří primárních oblastí: The Overlook, The Stadium a Broken Hill. Všechny tři lokality jsou na západu od Hellfire Citadel v centru zóny. Cíl každé frakce je ovládat tyto věže. Strana, která ovládá všechny věže, získává auru, která zvyšuje o 5% poškození. Tato aura platí pro každou postavu, která je nyní v obou frakcí Hellfire Peninsula a dungeony Hellfire Citadel.

 

 

Hellfire Superiority
Zvýšení poškodí o 5%.

 

 

Odměna při ovládání věží

Jak dokončíte daily quest, přijmete marky v Thrallmar nebo Honor Hold. Tyto marky jsou měny pro Hellfire Peninsula (neplést si to s odměnou za reputaci v Thrallmar/Honor Hold). Za Marky si můžete dojit pro odměnu od NPC v Thrallmar nebo Honor Hold

 

Mark of Honor Hold

Binds when picked up

Aliance

Mark of Thrallmar

Binds when picked up

Horda

 

Olvádání věže?
Při ovládnutí věže se jedna frakce musí mít jednoduše víc členů v oblasti než druhá frakce. Hráči při samostatným ovládnutí věže trvá 12 minut. Čím víc hráčů bude v oblasti věže tím rychleji se ovládají věže, minimální doba je pět minut pro pět hráčů či při více hráčů. Jestli je stejné množství protějších hráčů, tak se ovládnutí věže zastaví. Ovládnutí věže trvá podle poměru hráčů na každé straně; např. Když je 6 hráčů z aliance a 5 hráčů z Hordy v pevnosti, tak alianci bude trvat 12 minut, aby ovládla věž.

 

 

 
 
The Stadium
The Overlook
Broken Hill

 

Ostatní informace

  • Musíte být na živu.
  • Musíte být označený pro PvP hru (hráči na PvE serverech budou potřebovat přehodit na PvP pomocí /pvp k přehození na PvP boj)
  • Nemůžete být ve Stealthu nebo jinak neviditelný.

Zangarmarsh

zangarmarsh je bažinatá lokace a žhnoucí z přirozené flóry a fauny ke spojení konejší atmosféry. V jejich válečných programech, usilují obě frakce o ovládnutí Draenei struktury známé jako "Twin Spire Ruins" pro jejich strategický význam uvnitř regionu. Twin Spire Ruins se skládá ze tří budov, které byly umístěný na jižních březích Serpent Lake. Oblast uvnitř a kolem Twin Spire Ruins je určený k PvP světu ve kterém hráči Hordy a Aliance budou bojovat o jeho ovládnutí. K tomu, aby hráč zabral oblast, musí jedna strana frakce zachytit dva světelné signály na východních a západních částech, a potom přinese jejich vlajku k centrální věži.

 

Ovládání signálního světla
Ovládnutí signálního světla se zakládá na základě ovládání věží v Hellfire Peninsula, které je popisováno výše. Kterákoli strana má několik hráčů v bezprostřední blízkosti signálního světla, kde začíná ovládnutí v průběhu času. Jeden ze signálního světla je žhnoucí modrý paprsek pro Alianci nebo červený pro Hordu. Obě signální světla musí být současně pod stejnou kontrolní frakcí, aby se pak frakce pokusila o ovládnutí centrální věž.

 

 

Battle Standard

Rostlina dává Battle Standard v Twin Spire Ruins. Trvá 5 minut.

Ovládání střed věže

Jedna z obou světelných signálů je pod jednou kontrolní frakcí, hráči z té frakce mohou získat zvláštní vlajky od Field Scout. Tyto skautové jsou umístění buď v Telredor nebo Zabra'jin. Jestli se hráči podaří úspěšně vzít vlajku k středu věže, věž bude ovládnutá určitého hráče frakcí. Když je hráč při nošení vlajky poražené před dosažením jeho cíle, může se další hráč pokusit sebrat vlajku od skauta.

 

 

 
 

 

Odměna při ovládání věží
Když jedna z frakce úspěšně ovládla centrální věž, tak získají přístup ke hřbitovu v Twin Spire Ruins. Dostanou dodatečně všechny hráči frakce buff, který dává +5% poškození.

 

Twin Spire Blessing

Zvyšuje o 5% poškození.

 

 Battleground

 

 

Vývojáři v Blizzard Entertainment jsou si dobře vědomi toho, jak oblíbené jsou mezi hráči PvP souboje. Proto do World of WarCraft připravili mnoho míst, která jsou pro takovým bitkám předurčeny. Obvykle se jedná o místa, kde se střetávají území obou znepřátelených frakcí - Aliance a Hordy. Blizzard se snaží v hráčích udržovat pocit, že žijí ve světě, který je stále zmítaný válkou mezi těmito frakcemi. Některé PvP Questy přímo vybízejí k boji s nepřítelem a samozřejmě nabízejí hráči náležitou odměnu. V některých z těchto Questů máte například za úkol odstranit nějaké vysoce postavené NPC znepřátelené strany. Jak vidíte, snahou vývojářů je vytvořit hru, která se nebude soustředit pouze na příběh nebo na PvP, ale rovnoměrně rozdělí všechny tyto prvky tak, aby si každý z hráčů mohl vybrat styl hry, který mu nejvíce vyhovuje.

Bojiště

Napříč celým světem narazíte na různá místa určená k PvP bojům - takzvaná Bojiště (Battlegrounds). Jakmile na toto území vstoupíte, musíte se mít na pozoru, protože na sebe berete riziko, že na vás zaútočí některý z opozičních hráčů. Bojiště se nacházejí jak na normálních, tak i na PvP serverech.

 

 

 

Uvnitř tohoto území naleznete kromě obligátních potvor a Questů také vesnice Aliance a Hordy. Mezi nimi samozřejmě zuří neustávající boje a je jen na vás, jestli se do nich zapojíte, nebo ne. Questy v této oblasti jsou samosebou koncipované tak, aby motivovaly k vzájemným šarvátkám mezi oběma vesnicemi. Takové úkoly jsou pro hráče o to zajímavější, že nabízejí vyšší odměny, stejně jako ve všech ostatních PvP zónách.


Jedním z hlavních cílů je zničení nepřátelské vesnice - pokud se vám podaří zabít jejího vůdce, vesnice je považována za zničenou a všichni členové týmu, který se na jejím dobytí podíleli, získají body Cti (více o Cti se dočtete níže).


Do budoucna plánují vývojáři přidat do systému Bojišť také obléhací zbraně, jako jsou katapulty či balisty (jak je známe z předchozích WarCraftů), které by zvýšily zábavnost těchto bojů. Bohužel se obléhacích zbraní nejspíš dočkáme až v některém z datadisků. Jakmile však budou ve hře, systém Bojišť se trochu změní. Již nebude cílem zabít vůdce nepřátelského opevnění, ale zničit jeho budovy a vesnici doslova rozdrtit.)


V průběhu boje se dá využít také speciální NPC podpora. Příkladem mohou být například jezdci na griffonech, kteří bombardují nepřátele z nebe.

Informace o bojištích

 

 

 

 

Hřbitovy

Jakmile jste zabiti (a je vám nepřátelským hráčem sebrána insignie), hra se vás zeptá, zda se chcete vrátit na nejbližší hřbitov, kde budete oživeni a budete moci pomstít znesvěcení vašeho mrtvého těla. Když se objevíte na hřbitově, zjistíte, že se zde místo klasického Spirit Healera nachází živá NPC postava, která oživení provádí. Návrat k životu je ale na bojištích o něco složitější než ve zbytku světa. Nemůžete se oživit, jak se vám zlíbí. Místo toho musíte počkat, až vás NPC oživí, což provádí pomocí plošného kouzla přibližně jednou za půl minuty (na monitoru uvidíte odpočet, který vám řekne, jak dlouho ještě budete na oživení čekat). Jakmile je resurrect aktivován, všichni mrtví hráči čekající na hřbitově jsou rázem živí (s plným zdravím i manou ale bez resurrection sickness a bez ztráty durability) a mohou se opět vrhnout do boje. To ale může být někdy docela dlouhá cesta, v závislosti na umístění hřbitova, kde jsou oživeni.


Alterac Valley má, stejně jako ostatní bojiště, několik hřbitovů. Některé jsou poblíž základny, další je v centrální části mapy (u menších battlegroundů může být pro každou stranu hřbitov jen jeden). Hřbitovy jsou v základu neutrální půdou, která může být zabrána kteroukoliv frakcí, což hře přidává na strategii. Každá ze stran chce samozřejmě hřbitov ve středu mapy získat, aby se jejich bojovníci mohli rychleji vracet zpět do bitvy. Ještě větší výhodou je získání hřbitova poblíž nepřátelské základny, čímž se eliminuje zdlouhavé běhání přes celou mapu až k základně nepřítele.


Vlastnictví hřbitova je označeno vlajkou, která se v něm nachází. Pokud takto hřbitov získáte, objeví se v něm vaše vlajka a několik NPC obránců. Jestliže chcete nepřátelský hřbitov získat pro sebe, musíte svrhnou vlajku nepřítele a postavit tam svou. To se ale lehce řekne, kdežto těžko udělá. Obránci nedají své území lacino. Jakmile se vám to ale povede, na hřbitově vyroste vaše vlajka, kolem ní se začnou motat stráže vaší frakce, a co je nejdůležitější, nepřítel se zde již nemá šanci oživit - narozdíl od vás.

Týmový PvP systém

Oproti některým jiným hrám je ve World of WarCraft cílem vytvořit týmový PvP systém. Sami vývojáři přirovnávají PvP ke sportu, který je také mnohem zábavnější v týmu. Dalším důvodem pro zakomponování týmové hry je pocit sounáležitosti s ostatními hráči, který důležitost spolupráce prohlubuje. Jakmile se tedy nalogujete do hry, máte jistotu, že vás ostatní hráči vaší frakce podpoří a když se například na Bojišti dostanete do úzkých, vždy se najde někdo, kdo vám pomůže.


Při PvP boji také nabývají na důležitosti jazyky, kterými se jednotlivé rasy dorozumívají. Znepřátelení hráči si nerozumí, ale snad se v budoucnu dočkáme možnosti naučit se skill pro cizí řeč.

PvP úkoly

Herní systém také obsahuje jakési úkoly, které v rámci PvP mohou skupiny hráčů plnit. Nejedná se o Questy, ale cíle dané frakce, které jsou obecně známé, a o něž její členové mohou usilovat. Jakmile hráči některý z takových úkolů splní, všem spoluhráčům hráčům v jejich frakci, kteří se podílejí na PvP, se zvýší Čest (Honor), která je hlavní hodnotou PvP systému. Tyto úkoly mohou představovat zabití důležitého NPC nebo ovládnutí daného území. Pokud se tedy například hráčům Aliance podaří zabít v Orgrimmaru náčelníka Orků - Thralla, všem aliančním PvP hráčům se automaticky zvýší hodnota Cti za daný den.


Bojiště fungují na podobném principu. Cílem hráčů je dobýt určité konkrétní území a jakmile se toto povede, všichni hráči, kteří se na útoku podíleli, získávají body Cti. Přestože se v PvP bojích můžete dočkat i odměn pro konkrétní hráče, spolupráce v týmu a společné akce se vyplatí vždy a především všem.

 

                        Arena

 

 

V arenách se nejčastěji mluví o ostrém boji a chladnokrevný bojovníky v soutěži proti sobě jako v gladiátorských bitvách pro čest, slávu a moc. Shromážděte vaše spojenectví, budujte vaše týmy, a připravujte se proti strašlivým nemilosrdným nepřátelům a bojujte o nejvyšší pozici v Arena Teamu na vašem serveru.

 

Hlavní cíl Arena PvP Systemu je nabízet hráčům vysoce konkurenční prostředí. Arena System je určený pro hráče, který má 70 úroveň. Také můžete do arény chodit na nižších úrovních, ale nemůžete získat žádný Team Rating nebo Arena body.

 

Areny

Jako battlegroundy, tak arény jsou příkladové hřiště, kde týmy hráčů bojují proti sobě. Aktuálně ve hře jsou tři Areny. "The Ring of Trials" se nachází v Nagrandu a "Circle of Blood" je v Blade's Edge Mountains, zatímco "Ruins of Lordaeron" nemá žádné fyzické umístění, které můžete navštívit ve světě. Každá Arena má odlišné rozmístění a jedinečný tvary ke strategickému boji.

 

Vytvoření vlastního týmu

Aréna Týmy jsou stejný jako guildy v tom, že jsou podobné jako parta hráčů s jejich vlastními jmény a symboly. Máte na výběr tři různé druhy týmů pro každý druh bojování zvlášť. Můžou se utkat hráči (2v2), 3v3 a 5v5. Můžete být v několika různých týmech zároveň, ale jen v jednom týmu; například, nemůžete být ve dvou různých 3v3 týmech, ale můžete být v 2v2 a v 5v5 týmu. Také, potřebujete mít 70 úroveň předtím, než se můžete připojit nebo vytvoříte Arena Team.

 

 

Vytvoření Arena Teamu je jako vytvoření guildy. Jednoduše koupíte týmovou listinu od pořadatele Areny, pojmenujte váš tým, vyberte vaše týmové barvy či loga a nasbírejte dostatečné podpisy od hráčů v závislosti na počtu hráčů v týmu (jeden dodatečný podpis pro 2v2 tým, dva podpisy pro 3v3, a čtyři podpisy pro 5v5). Když máte všechny podpisy, které potřebujete, můžete odevzdat vaši dokončenou týmovou listinu.

 

 

Arena Tým může koupit v následujících lokalitách:

  • "King Dond" - The Ring of Trials v Nagrand
  • "Steamwheedle Sam" - Circle of Blood v Blade's Edge Mountains
  • "Bip Nigstrom" - Gadgetzan v Tanaris
 

Ceny pro týmové listiny:

 

Tým 2v2

Tým 3v3

Tým 5v5

80

120

200

G

 

 

G

 

G

 
Zpět

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.Blizzard - E N T E R T A I N M E N T

S.R.O.